2014 zit er op, dus is het ook voor mij
tijd om naar de cijfertjes te kijken.
In totaal heb ik 12576 kilometer gefietst
in 2014.
Daarvan is 9491km met de Strada, 2093
met de GreenMachine, en de rest met de stadsfiets.
Je kan dit ook vertalen door te zeggen
dat ik gemiddeld 965 kilometer per maand voor de lol (lig)fiets.
Die andere 83 (stadsfiets)kilometers
zijn voor woonwerk en af en toe naar het NS-station.
Het eerste rondje met ligfietsclub “LOL” is weer gereden, en wat voor een rondje!
Hoewel het grootste gedeelte van de
route over normale asfaltwegen ging, was er dit keer hier en daar ook
wat "minder comfortabel" wegdek. :-) En dat is natuurlijk wat iedereen
onthoudt.
En om dat te benadrukken heb ik een paar van die
beelden achter elkaar geplakt in het onderstaande filmpje.
Dit keer dus geen beelden van snelle
afdalingen, maar alleen maar bijna 7 minuten gehobbel :-)
Hoi Edwin,
BeantwoordenVerwijderenVan dit soort "fietspaden" zou ik de "LOL" niet inzien geloof ik.........Wie maakt die route's? Vast iemand die velomobielonderdelen verkoopt.......☺, of een fietsenmakende masochist?
Leuk dat je het eens op deze manier brengt, de beelden zijn prachtig, maar ik zou m'n fiets er niet aan wagen denk ik..........
Groeten, Adri.
Hoi Adri,
Verwijderenik denk een fietsenmakende masochist. Haha, nee hoor, ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de route is gemaakt met behulp van de routeplanner van de Fietsersbond, maar dat de maker vergeten is om het vinkje bij "vermijd onverhard" te zetten. :-)
Omdat ik de route in mijn GPS had staan mocht/moest ik voorop rijden, maar ik ben niet de maker van de route :-)
Groeten, Edwin.
Hoi Edwin
BeantwoordenVerwijderenLeuke route, doet me denken aan mijn tocht in Duitsland
Alleen stond bij mij de weg ook nog onder water ;-)
Groeten, Andre
Hoi André,
Verwijderenals deze paden, die af en toe flink modderig waren, echt onder water hadden gestaan, dan had ik rechtsomkeert gemaakt hoor, er zijn grenzen! :-)
Groeten, Edwin.
Edwin,
BeantwoordenVerwijderenHeel leuk om weer even deze route mee te fietsen! Ach, het viel natuurlijk allemaal wel mee ;-) en laat nog eens zien dat een velomobiel een op bijna elk terrein inzetbaar vervoermiddel is.Alhoewel al die Questen achter je soms wel moeite hadden met sommige scherpe bochtjes. Op dat stuk met de twee stroken verharding merkte ik trouwens dat je met een Strada maar een centimetertje aan beide zijden overhad. Dat was echt precisiesturen.
groet,
Paul
Hoi Paul,
Verwijderendie stroken waren inderdaad voor Strada's net te smal om lekker te rijden en ik reed er dan ook regelmatig met één voorwiel vanaf. Maar het reed nog altijd beter dan de singletracks. :-)
Groeten, Edwin.
Goed dat je geen beeldstabilisatie hebt toegepast bij deze video, dat maakt de weergave realistisch. Een praktisch voordeel: ik heb mijn high'racer'-balanceervaardigheden tijdens deze tocht flink verbeterd :-)
BeantwoordenVerwijderenHoi Marc,
Verwijderendit was ligfietsen voor gevorderden. Als je nu met je tweewieler overeind bent gebleven of met je driewieler geen paaltjes hebt geraakt en bovendien vriendelijk goeiedag hebt gezegd tegen alle passerende mountainbikers en ander sprakeloos toekijkend publiek, dan ben je geslaagd. :-)
Groeten, Edwin.
Toen ik 3 open liggers en het mooie zonnetje zag, vond ik het eerst jammer dat ik niet met de Roeifiets was gegaan.
BeantwoordenVerwijderenNa de 'MTB-stukken' was ik erg blij dat ik in mijn XS zat, want met de Roeifiets had ik deze tocht waarschijnlijk niet kunnen volbrengen.
Daar de aandrijving niet constant is, wordt rijden op zo'n glibberig en modderig pad zo goed als onmogelijk.
Hoi Wim,
Verwijderener zitten gedeeltes in deze route die ik zeker in het voorjaar met de GreenMachine nog een keer ga rijden. Uiteraard laat ik de modderpaden dan links liggen. Gelukkig kan ik met behulp van de camerabeelden precies zien welk paadje waar ligt, omdat Garmin de beelden koppelt aan GoogleMaps.
Groeten, Edwin.