woensdag 22 april 2015

Nazca Gaucho

Het is (te) lang stil geweest op dit blog. Dat komt hoofdzakelijk door drukke bezigheden op allerlei gebied. Ook op het gebied van fietsen en fietstochten. Zo heb ik bijvoorbeeld eind februari een nieuwe fiets gekocht, een Nazca Gaucho.


Deze fiets heb ik puur gekocht voor vakanties, langere dagtochten en (met mooi weer) de maandelijkse fietstocht met “LOL”. De GreenMachine blijf ik gebruiken voor familiebezoek en woon-werk verkeer, tenzij er iemand langs komt die een heeel goed bod doet.
Zoals bij elke fiets duurde het ook bij de Gaucho even voordat ik hem helemaal had afgesteld zoals ik hem graag wil hebben. Maar na een paar weken had ik dat punt bereikt en kon ik beginnen met de wat langere dagtochten.




Twee weken geleden reed ik bijvoorbeeld een “Rondje Polder”. Dat is vanuit Apeldoorn 207km, maar het kostte me weinig moeite. Datzelfde weekend reed ik als test een route met de vakantietassen erop over de Posbank, zodat ik de achtervering goed kon afstellen. Die stond nog te soepel, en vooral bij het klimmen heb je daar dan last van.

Afgelopen weekend reed ik samen met Marc v W. een tweedaagse testrit. Voor mij betekende het dat ik zaterdagmorgen vroeg met de fiets in de trein naar Enschede ging en van daaruit naar Boekelo fietste, waar Marc op me stond te wachten. Samen fietsten we via de “Brevetroute” naar Tecklenburg. 


Ik heb ondanks het extra gewicht van de vakantietassen alle hellingen fietsend bedwongen, al ging het af en toe bepaald niet snel. In Tecklenburg hebben we naar een supermarkt gezocht, maar in een dorpje verderop vonden we die pas. Daar hebben we het een en ander ingeslagen en vervolgens zijn we terug gereden naar Tecklenburg om daar op de plaatselijke camping de tenten op te zetten.








Na een hele koude nacht (het vroor een paar graden) vertrokken we volgende dag weer vrij vroeg naar Nederland. De terugweg was langer dan de heenweg, omdat we nu niet via Enschede wilden fietsen, i.v.m. de marathon die daar werd gelopen. In plaats van af te buigen naar Ahaus reden we nu verder naar het westen, om ter hoogte van Vreden – Meddo weer in Nederland aan te komen. Bij Ruurlo boog Marc af richting Neede, en ik fietste het laatste stuk door naar Apeldoorn. Zaterdag en zondag samen was voor mij 284km fietsen. Het was een heerlijk weekend. Natuurlijk was ik best moe toen ik thuis kwam, maar het fietsen ging zo gemakkelijk dat we de vakantiefietstocht van eind juni met vertrouwen tegemoet kunnen zien.






En nu? Nu moest ik maar weer eens kijken hoe het met de Strada is, want die heeft deze maand nog bijna geen kilometer gereden. Bij een uitgebreide controle bleken er toch wat dingetjes aan te mankeren, die ik zaterdag ga oplossen. Want over tien dagen begint het “Rondje Trier” die ik samen met Casper ga rijden…..

Ik kan niet wachten



3 opmerkingen:

  1. Hoi Edwin,

    Dank voor je prima weergave van 'onze' tweedaagse!

    Het was best gezellig samen, en ik denk achteraf dat nog wel meer LOL-lers het leuk hadden gevonden ook mee te gaan met zo'n weekendje uit. Desnoods met velomobiel ;-) als de kampeerspullen maar mee kunnen. En voor de kosten hoeven ze ook niet thuis te blijven :-) Aan de tripdata in RideWithGPS is goed te zien met welke snelheden, hoogtes e.d. we te maken hebben gehad.

    Wie weet een volgende keer?

    Groet,
    Marc

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als de afstanden niet te gek worden, ga ik graag een keer mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wim,

      Leuk dat je een keer mee gaat!
      (want alles gaat in overleg, dus afstanden ook)

      Groeten, Edwin.

      Verwijderen