zondag 15 september 2013

Holterberg



Door drukte thuis en op het werk heb ik de hele week niet kunnen of willen fietsen.
Daar moest vandaag dus maar weer eens verandering in komen.
Na even in BaseCamp gekeken te hebben, besloot ik dat het een rondje Holterberg moest worden, want daar was ik met de Strada nog niet geweest.
Dit keer heb ik de route maar weer eens door BaseCamp uit laten zetten, in plaats van door de Fietsersbond.
Tot aan Haarle ging het goed, maar daar werd ik toch weer het bos in gestuurd. Letterlijk.
Een breed zandpad met daarnaast een smal fietspaadje met paaltjes aan de zijkant. En daar wil ik dus niet fietsen op zondag, en zeker niet met mijn Strada.
Gelukkig was het simpel om over de gewone weg de route te vervolgen, en even later stond ik bij de toegangsweg van “Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug”, zoals het officieel heet.

Eerst nog even gezwaaid naar twee voor mij onbekende (open)ligfietsers, en toen kon het feest beginnen.
Het omhoog fietsen ging goed op het middelste blad, het ging niet merkbaar langzamer dan met de GreenMachine. Naar beneden ging wel duidelijk harder dan met de GreenMachine. :-)





                                                            afb. sportievefietser.nl

Met gemak ging ik harder dan 70 km/uur. En ik moet toegeven dat het nog veel harder had gekund, als ik dat had gedurfd. Maar de flinke zijwind en de vele tegemoet komende auto's zorgden ervoor dat ik toch aardig in de remmen heb geknepen.
Daarna kon ik gelijk voor het eerst mijn kleinste voorblad proberen, het eerste stukje van de klim ging ik met de volle 7 km/uur naar boven.
In Holten-City is de weg opengebroken, maar met het nodige gedraai en gekeer heb ik toch mijn weg gevonden richting Markelo.
Eén van de mooie dingen van deze streek vind ik trouwens de vele ventwegen. Het is dat je hier en daar voorrang moet verlenen, anders was het gebied één grote fietssnelweg. :-)
Vanaf Markelo ging de route verder via Lochem, Zutphen en Empe weer naar Apeldoorn.
Totaal was het vandaag 115km, waar ik 4uur en 1minuut over heb gedaan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten