zondag 15 februari 2015

Vakantieplannen.



Eind september vorig jaar riep ik al dat ik de vakantieroute voor 2015 klaar had liggen.
Ik zou met de Green Machine naar Aken fietsen, daar de Vennbahn op, doorrijden naar Clervaux, Vianden en Trier, en dan via Koblenz, Remagen en Roermond weer naar huis.
Uitgaande van een kilometer of 100 per dag, zou het 10 of 11 dagen duren.

Maar ja, plannen zijn er om veranderd te worden :-)

Vorig jaar ben ik met Casper naar Germersheim gefietst, om de SpezialRadMesse te bezoeken.
En dat is zo goed bevallen dat we al hadden afgesproken om dit jaar weer een tocht te maken met de velomobiel. Diverse doelen zijn besproken en (voorlopig) afgekeurd. Totdat Casper vroeg of we niet het “Rondje Trier” konden rijden.
Dat vind ik prima, dus hebben we dat afgesproken voor begin mei. We denken in een dag of vijf / zes weer thuis te zijn, maar de precieze details moeten we nog bespreken.

Nu zat ik dus weer zonder zomervakantieroute.
Ik heb een paar weken rondgelopen met de gedachte om toch het rondje Trier ook met de Green Machine te rijden, met de langzamere open ligfiets zie je toch weer andere dingen of kom je op andere plekken dan met de velomobiel.
Maar ik had nog een andere route die ik wilde rijden, van de BodenSee naar huis, via Reitsma's route.
Na enig gepuzzel op internet blijkt het vrij gemakkelijk te zijn om met de fiets (de Green Machine dus) in de nachttrein naar Zürich te rijden. Met Zürich als startpunt heb ik de route daarom uitgezet via Schaffhausen en Konstanz naar Bregenz, om daar Reitsma's route op te pikken. Ook deze route is bijna 1100 kilometer, dus een dag of 10 / 11 fietsen.

                                               De Knardijk, onderweg naar Dronten.

Marc (ook van LOL) hoorde van de plannen, vroeg naar de route en andere details en besloot mee te gaan. Hoera! :-) Met zijn tweeën is veel leuker dan alleen.
De treinkaartjes zijn besteld en kort na CV vertrekken we naar het (hoop ik) zonnige zuiden.

Rest ons nog een paar maanden om voldoende conditie op te bouwen om er onderweg ook nog plezier in te kunnen hebben :-) 200 kilometer per dag met de Strada met weinig bepakking is geen probleem, maar 100 kilometer per dag met volledige vakantiebepakking op de Green Machine in de heuvels is een ander verhaal.
Daarom pak ik nu wat vaker de Green Machine en blijft de Strada zielig achter in zijn berging.

                                              Lelystad, nog steeds onderweg naar Dronten :-)

Gisteren moest ik een boodschap doen bij de Ligfietsshop in Dronten en ik ben er met een omweg naartoe gereden. Om het wat zwaarder te maken had ik wat spullen bij me die eigenlijk niet nodig waren, de fiets woog nu compleet ruim 30kilo. Je moet ergens beginnen niet waar? :-)

                                            Vanaf Lelystad had ik de koude, harde wind tegen.   

Vandaag scheen de zon, dus heb ik nog een klein rondje Brummen gereden, waardoor het weekend totaal op bijna 200km kwam.




P.S. Vandaag reed ik de 13000ste km met de Green Machine.

14 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Hoi Marc,
      maak je geen zorgen, het is hetzelfde riedeltje als elk jaar. Eerst meer afstand opbouwen, dan meer gewicht en een paar hoogtemeters, dan een combinatie van dit alles, en dan fluitend op vakantie :-)

      Verwijderen
  2. Hoi Edwin,

    Leuk is dat plannen maken, ook wij zijn volop bezig met ons Nederland reisje in juni!
    Gezellig om met meer mensen samen te fietsen, en je bent weer al flink aan het trainen om met bepakking te rijden. En de Strada kan best eens alleen thuis blijven, die velomobielen komen meestal toch wel aan hun kilometers.........

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Adri,
      je bent in juni in Nederland? Betekent dat dat we je op Cycle Vision gaan tegenkomen?

      Groeten, Edwin.

      Verwijderen
    2. Hoi Edwin,

      Ik wou er nog niets over zeggen, maar omdat je het gericht vraagt, ja, we komen de zondag even een kijkje nemen op CV, de zaterdag bezoeken we een festival in Valkenburg, dan kunnen we mooi op zondag even Raceway Venray aandoen.
      Het zou leuk zijn eens wat mensen "in real life" te ontmoeten.....

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
    3. Hoi Adri,

      er is nog geen vaste afspraak gemaakt, maar het lijkt me vreemd als er geen afvaardiging van LOL aanwezig is...
      Ik ben zelf in ieder geval wel van plan om er heen te gaan, vrijdag of zaterdag heen, en zondagmiddag weer naar huis.

      Groeten, Edwin.

      Verwijderen
  3. Hoi Edwin,

    dat klimmen valt wel mee komende zomer voor jou en Marc. Alleen in Zwitserland en een klein beetje in Zuid Duitsland. De rest is redelijk vlak. Ik heb de route andersom gereden een paar jaar terug op de vakantiebukker. Dat was met vrouw en dochter van toen 10 jaar en die had haar eigen bepakking! de enige klim in Duitsland is die over de Schwabische Alp.
    Overigens een erg mooie route! Volop overnachtingsmogelijkheden, veel fietsers die dezelfde route doen en vaak op dezelfde campings staan. Alleen tussen Roermond en Remagen moet je goed uitkijken dat je op tijd een camping hebt. Wij hebben noodgedwongen een hotel moeten nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Casper,

      volgens RideWithGPS zijn het ongeveer 5200 hoogtemeters. Inderdaad zijn er dagen bij met bijna geen hoogtemeters, maar er zijn er ook een paar met ongeveer 1000. (dat is maar 10 keer achter elkaar de Posbank op, waar hebben we het over :-))

      Verwijderen
  4. Hoi Edwin, met de citynightline naar Zürich kan je prima een ligfiets meenemen. Daar is namelijk een volledige fietscoupe beschikbaar. Zelfs zijn er verschillende velonauten die die trein genomen hebben, een velomobiel aangemeld als tandem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wilco,
      dat je de velomobiel kan / mag meenemen in de nachttrein wist ik niet,.
      Dat is dan misschien iets om te onthouden voor volgend jaar....

      Verwijderen
  5. Oh ja, probeer in Tubbingen te overnachten, dat is een mooie oude studentenstad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We komen er inderdaad doorheen, maar of het zo uitkomt dat we daar moeten / willen overnachten kan ik nu nog niet goed inschatten, Ik zal het onthouden in ieder geval.

      Verwijderen
  6. Een hele uitdaging 100+ kilometer per dag,maar wel leuk.
    Ik heb zelf 10.000 k.m. op de G.M. gereden. In de wintermaanden staat hij onder dak. Het mooie ,lees warmere weer komt er weer aan en dan ga ik weer los.
    Succes met de voorbereidingen en tocht natuurlijk.

    Greenmachinist

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Greenmachinist,

      gemiddeld 100km per dag heb ik eerder gedaan op fietsvakantie met de Green Machine, maar dat was wel in Nederland. Nu is het streven ongeveer 100km per dag, maar wordt het door omstandigheden minder of juist een stukje meer, dan is dat ook prima.
      We hebben tijd genoeg, en we zien wel waar we uitkomen.
      Enne, laat dat mooie weer maar komen!

      Groeten, Edwin.

      Verwijderen